Niezbędne jest także zrozumienie konkurencji danego klienta, jak też zapoznanie się z jego profilem działalności oraz analiza rynku, dzięki czemu będziemy mogli przystąpić do opracowywania wstępnych koncepcji logotypu. Należy podkreślić, że agencje reklamowe przedstawiają klientom zazwyczaj kilka projektów, tak aby miał on wybór, a zatem mógł zdecydować się na jeden wariant, który najbardziej mu odpowiada. Po zaakceptowaniu wyboru przez zleceniodawcę następuje jeszcze wprowadzenie ewentualnych poprawek, które mogą dotyczyć na przykład szaty graficznej. Pamiętajmy o tym, że projektowanie logotypów p owinno być oparte na gruntownej wiedzy marketingowej, jak również graficznej. Logotypy przygotowywane są w programach graficznych, zazwyczaj są to programy do grafiki wektorowej, które umożliwiają tworzenie różnych wersji tego samego logotypu. Ważnym elementem kampanii promocyjnych jest też księga znaku, czyli ranking wszystkich z wytycznych dotyczących stosowania elementów identyfikacji wizualnej.
Źródło informacji: projekty logotypów.