Projekt logo

Jeżeli pragniemy wyróżnić się na tle konkurencji i dostać nowych klientów, niewątpliwie warto zainwestować w kampanię marketingową. Jednak sporządzenie takiej kampanii, jak także sprawne jej wdrożenie wymaga wiedzy i pewnych umiejętności, dlatego warto to zadanie oddać w ręce profesjonalistów, takich jak agencja kreatywna czy reklamowa, która para się między innymi usługami takimi jak tworzenie logotypu dla firm działających w różnorakich branżach. Projekt logo - na co zwrócić uwagę? Trzeba rozpocząć od tego, że projektowanie znaków logo w każdej sytuacji powinno rozpocząć się od szczegółowego wywiadu z klientem, którego celem jest zyskanie informacji dotyczących przykładowo celów biznesowych danej firmy, wymagań marketingowych, jak także konkretnych oczekiwań względem projektu graficznego logotypu.

Niezbędne jest także zrozumienie konkurencji danego klienta, jak też zapoznanie się z jego profilem działalności oraz analiza rynku, dzięki czemu będziemy mogli przystąpić do opracowywania wstępnych koncepcji logotypu. Należy podkreślić, że agencje reklamowe przedstawiają klientom zazwyczaj kilka projektów, tak aby miał on wybór, a zatem mógł zdecydować się na jeden wariant, który najbardziej mu odpowiada. Po zaakceptowaniu wyboru przez zleceniodawcę następuje jeszcze wprowadzenie ewentualnych poprawek, które mogą dotyczyć na przykład szaty graficznej. Pamiętajmy o tym, że projektowanie logotypów p owinno być oparte na gruntownej wiedzy marketingowej, jak również graficznej. Logotypy przygotowywane są w programach graficznych, zazwyczaj są to programy do grafiki wektorowej, które umożliwiają tworzenie różnych wersji tego samego logotypu. Ważnym elementem kampanii promocyjnych jest też księga znaku, czyli ranking wszystkich z wytycznych dotyczących stosowania elementów identyfikacji wizualnej.
Źródło informacji: projekty logotypów.